E v e l i n a J a n s s o n

onsdag 2 oktober 2013

pluggdag

Idag har jag pluggat så gott som hela dagen, fun fun! Eller nä nu ljög jag , pluggade bara några timmar. Har tenta imorgon men känner att jag faktiskt har ganska bra koll på operativ marknadsföring nu.
Sådan underbar fru som man är så stod maten på bordet när Erik kom hem, han käkade och gick och la sig och somnade. Social alltså.. Hade tänkt mig en långpromenad i det fina vädret. Aja han började sjukt tidigt i morse. Får väl vänta ett tag innan jag väcker honom för att dra ut han på en promenad. Så länge kan jag ju berätta om kvällsmaten jag gjorde idag som jag tyckte blev väldigt bra.
Jag gjorde en kasslergratäng med massa smått och gott i :

  • Kassler
  • Rödlök
  • Tomat
  • Färska champinjoner
  • Färsk oregano, torkad oregano, pizzakrydda
  • Salsasås
  • Matlagningsgrädde
Det här var då alla tillbehören, jag skivade kasslern och la det i en form över det la jag skivad tomat, hampinjoner och rödlök. Blandade matlagningsgrädde, salsasås, kryddor och rörde ihop. Hällde det över kassler och grönsakerna. Strödde på färsk oregano och sen slängde jag in det i ugnen tills det fått en fin yta och till det hade vi basmatiris. DÖÖÖgott blev det!

Blev ingen bild på resultatet när det var klart dock!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar